fredag 22 juli 2011

...en "mini" semester innehållandes...

...träning, shopping, fika, och avslutningsvis "onsdagsmys" på Lyckligagatan.


Den oplanerade minisemestern började med ett sms som kom tisdagkväll...
...bästa PT:n,Carina, bjuder in till träning & lunch...
Ett erbjudande som bara inte går att tacka nej till...

Väl på plats var det inte bara EN utan TVÅ PT:n som skulle drilla mig och Jessica. Det blev styrka med Carina varvat med tuff boxträning med Oliver.

....Oliver med "plattorna" = mardrömsstation...

....bästa PT:n njuter i fulla drag av att plåga "klienter"...

....en slutkörd Semiran, jag, med två brutala PT:n...

....Jessica, minst lika slutkörd som jag...Carina är nöjd med passet `))
Visste att det var lunch inbokat på favoritstället efter passet så sista vändan hos Oliver började jag se små räkor flyga förbi ögonen...hahha snacka om slutkörd =)
....en "Carina special" på favvorestaurangen...Coffe House...



Efter lunchen spenderades kvalitétid med syster. Jag och lillsyrran Sonja tog en avstickare till nya IKEA. Varuhuset är sjukt stort så vi hann med två fika nästan gratis - kaffe & kanelbulle 5 :-. Sonja åt även de omtalade köttbullarna för 19 :-. Eftersom jag inte äter bullar blev Sonja xtra glad. Hon fick med sig bullarna hem :)

Det blev "lite" impulsshopping, en ny svart matservice för min del. Sonja shoppade kastruller, stekpanna och annat smått som går åt i hemmet. Nöjda skulle vi tillbaka till bilen som plötsligt inte fanns på parkeringen....hmmm

Jag tyckte att parkeringen såg annorlunda ut mot där jag parkerat men med en bestämd Sonja som absolut kände igen skyltarna och var helt övertygad om att vi var rätt irrade vi omkring på den STORA pplatsen i minst 15min.

Trots min osäkerhet följde jag Sonja - tänkte att jag är hungrig = skallen funkar inte som den ska varvat med jag blandar ihop pplatsen med Uppsala. Vi var tvungna att gå in i varuhuset för att se om det fanns fler ingågar och mycket riktigt - vi hade tagit en annan ingång när vi kommit dit.

Trötta och nöjda körde jag hem lillasyster för att dra vidare till nästa happening - var inbjuden på onsdagsmys hos Alex & Carina. Linda, Jocke och deras söta "sessor" var på besök från Sundsvall så det blev en riktig trevlig kväll.          
....Linda & Jocke på visit....

....en dam med alltid 100 järn i elden...
Onsdagsmys på Lyckligagatan innebär god mat i form av italiens förrätt, grillat till varmrätt och smaskig paj till efterrätt...

.....italiensk förrätt är serverad...


....värdinnan tar sig en bit...
....min portion...

Bild 28313
....den gudomligt goda pajen, som jag hoppad ikväll...du hittar recept på Bloggportalen Carina Isaksson


 Fick även äran om att vara med och fira, ett av fyra barns, födelsedag. Max som fyllde 16 år - GRATTIS !
              
                                                             ....Grattis på 16 års dan Max...

Rundar av med att tacka för en underbar "mini" semester alla inblandade...

....kvällens värdpar och underbara vänner...TACK!!


Fortsätter min semester utan större planer & måsten - tar dagarna som de kommer och gör små utflykter när det passar. Ha en under fredag och trevlig helg.

Till vi hörs igen....

Ha det bäst // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar