måndag 18 juli 2011

...träning, MAT & film...

...har fyllt helgen som runnit iväg i en rasande fart.

Fredagens film blev en komedin - Just go with it - med Jennifer Aniston & Adam Sandler. Underhållande även om den är rätt förutsägbar. Absolut att rekomendera som familjefilm :)


Lördagen var ju en sk "ätardag". Började lite försiktigt med en "vanlig" frukost - kaffe, proteindrink och valnötter innan träningen. Planen var att starta upp lördagen med ett spinningpass på ACTIC. Kom dit något tidigare än passet startade så istället för att sitta och vänta in tiden blev det även ett lättare axelpass, bonuspasset gav bra genomblödning i axlar och Jonathans spinningklasser är ALLTID bra. Upplägget var 8 intervaller 2x5min, 2x4min, 2x3min och 2x2min med 1 min vila mellan varje intervall + uppvärmning och några min nedvarvning totalt 48 min. Nöjd och hungrig trampade jag hemåt till en efterlängtad frukost =)

Till kvällen var det tacos på menyn...favorit på ätardagar...blev t o m ett glas rött `)) Inte så mycket "onyttigt" men en och annan bars + en hel del nötter och rätt mycket mat resultera i en viktökning med + 1,5kg från fredag till söndag :)
Den du Carina `))

Söndagen avrundades med skräckfilmen - Insidious - skriven av producenten till filmerna SAW & Paranormal activity = blandning av båda. Rekomenderar den INTE som en familjefilm.
Bra skräckfilm? Ja, om man (jag) större delen av filmen höll för öron och halvblunda så är det väl en bra SKRÄCKfilm?


Till min syster Sonja - du ska INTE titta på den ensam!!

Är ingen filmfantast i vanliga fall och tycker inte om att gå på bio. Lite svårt att sitta tyst och still under en hel film då jag tycker om att kommentera och kunna ta "pisspaus" när jag behöver `)
Däremot ser jag gärna film hemma och framför allt hos Fredrik.  Älskar hans "hemmabio" anläggning. Så passar på att kolla lite xtra när han är hemma.
....stor & bekväm soffa, "lagom stor" filmduk & paus när man behöver...film när det är som bäst :)

Den här måndagen har jag, så långt, hunnit med ett träningspass och div små pyssel hemma. Har fortfarande inte fått ordning på allt sen jag flyttade in här i februari. Sakta men säkert... `)) Då Uppsala bjuder på ett något grått väder idag kanske man ska planera in ett IKEA besök. Risken är att alla barnfamiljer planerar samma sak...hmm får se hur det blir med det.

Morgondagen är det ialla fall något xtra inplanert bortsett från träning - Vad? Det avslöjar jag imorgon med en bild. Tills dess ha det bäst!!

Höres igen // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar