måndag 1 augusti 2011

...är jag världssämst på att....

...uppdatera min blogg??

Vad ska jag ursäkta bloggtorkan med, dagarna springer ifrån mig hinner inte sitta vid datorn längre stunder. Vet att man kan blogga via Iphone men jag har inte den orken att sitta och skriva längre meningar via phonen och ska jag va helt ärligt vet jag inte riktigt hur man bloggar via den ;))

Men här sitte jag nu...som sagt dagarna springer ifrån nu och jag är inne på min SISTA semestervecka. Lite små ångest över att "sommarlovet" snart är över och det är dags att förbereda för höstterminen...huuaa

Har haft en intensiv men underbar helg med gäster och som gäst.
Ifredags var jag, Marie och Anna, som fyllde jämnt i torsdags, ut och åt på Åkanten. Trevligt sällskap med god mat. Ätardagen för mig är lördan så det blev en fin sommarsallad och en pepsiMax. Sällskapet slog till med lite vuxnare dryck till maten.. `)
...sommarsallad med majskyckling, rödbetor & solrosfrön....

Lördagen blev en t & r resa till Västerås. Hann ta en fika med fina Petra på Max innan jag plockde upp mina systrar och körde hem mot Uppsala. Petra hade haft en låg vecka och ätardag på lördan så hon var mäkta nöjd med sitt mål på Max....hon hann trycka i sig ett mål under den korta tid det tog mig att hämta en kopp kaffe ur automaten... :))
...Petra när hon inte trycker i sig Maxmål på rekordtid... `))

Lördagen tillbringades sen i sällskap av mina älskade systrar med mys hemma hos mig. Vi hann med en sväng till Gränbycentrum och "lite" shopping också.
På söndan överraskade storebror med familj med att komma på besök så plötsligt hade jag 3 av 6 syskon hemma i min lilla lya - UR MYSIGT!! :)

Kändes dock lite tomt när dem alla åkte "hem" till Västerås framåt kvällningen. Kände mig inte laddad för att ta mig till gymet, hade gjort en löprunda på fm som min syster tvingat ut mig på - TACK för den syster. Hade en "orkar inte träna dag" men det kändes skönt att komma in efter löprundan och äta "frukost" det lilla jag hade på menyn efter ätardagen. Så istället för gym eller ännu ett cardiopass satt jag mig i bilen och for ut på landet och hälsade på Emilie och hennes "små" bebisar.
.....Sötaste skrynklis...


....jag som är liten eller hunden som är stor ?...

....Emilie och en av hennes "små" bebisar `))

Suttit med en toning i håret medan jag bloggar och det är dags att skölja ur den om jag inte ska bli sotsvart. Meningen är en mörkbrun ton.... :)

Hörs inom snar framtid...lovar att, försöka, bli bättre på att uppdatera `))

// S






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar