fredag 15 juli 2011

...då har man blivit en brottsling...

...det är min fina vän Carina som, från att tidigare kallat mig sin provdockan eller produkt,  numera kallar mig uppviglaren, Uppvigling - Wikipedia = innebär i svensk rätt att i ord eller skrift uppmana andra till brott eller ohörsamhet. Ska inte gå in närmare på varför jag numera fått det smeknamnet - säger bara gå in på hennes blogg Bloggportalen Carina Isaksson  och läs "Är huvudet dum får kroppen lida"....ha ha säger jag bara, är det inte mitt fel så är det Petras eller hennes son Olivers.

.....här letas det efter en bilnyckel som "någon" plötsligt inte hittade....vems fel? Ledtråd: hon äger bilen`))

Som jag sagt tidigare man har ALDRIG tråkigt i dessa damers sällskap - även om man många gånger känner sig som lillasyster från landet `) LOVE YOU - mina vänner (^_^)
....dem bästa.... :)
                                                              
Nu har det gått en vecka sen den där "någon" bestämde att det skulle dietas, det har gått över förväntan bra och vågar säga att vågen kommer vara närmare "normalvikten" imorgon - mina 57,6 kg efter föregående helg ska vara ett minne blott. Längtar till morgondagen och lite xtra kcal. Jag tar min ätardag imorgon. Vet att "någon" ska ha mysfreda och att hon dessutom ska på grillparty = ätardag. Tänker skicka henne ett sms imorgon och påminna henne om att det är EN ätardag/vecka som gäller.

Ikväll blir det film på storduk i Fredrikshemmabiosoffa. Har tyvärr ätit upp nästan alla kcal för dagen så det blir endast några valnötter att tugga på till filmen - trevligt sällskap när han är hemma på ledighet från Afghanistan och vill dricka vin. Får ta ett glas med honom imorgon - som sagt den som spar han har...desto mer att längta till imorgon =)

Ha en mysig fredagkväll...

Höres // S                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar