torsdag 14 juli 2011

...jobbar vidare med att jobba bort...

...de kilon jag fint åt upp under helgen i Sundsvall. Det har blivit styrketräning varvat med PW & spinning och sakta men säkert börjar kilona rasa av...vet att det mesta är vätska som försvinner men det känns mentalt rätt skönt när vågen närmar sig "normal" vikt.

För att inte tappa allt för mycket i muskelmassa fyller jag på med xtra protein i form av Fairings Complete 3, intas direkt efter träning och Sloowproteinet som jag tar innan läggdags. Kanon produkter som dessutom smakar sååå gott - som att äta glass. Finns i smakerna päron/vanilj, jordgubb, choklad, choklad/mint och ren vanilj. Den ena godare än den andra.... `))
....i dagens paket fick jag hem complete 3 jordgubb & sloow vanilj....mmm :)

På hemvägen från Sundsvall bestämde den självutnämnda bästa planeraren Carina Isaksson, att vi, jag & hon, skulle hoppa på en diet när vi kommit hem. Jag är inte den som är sen att anta utmaningar så sagt och gjort...
Har legat rätt lågt i kcal sen i måndags vilket börjar kännas så här långt in på veckan...men nu är det inte långt till lör och ätardag :).
En dag till sen blir det xtra påfyllning - dock INTE som föregående helg. 

Dagens träningsdos har bestått av en PW och ett axelpass som delades upp på två pass. Var ner till SATS på fm och körde pressar med friavikter, militärpress och axelmaskin.

Mellan träningspasssen fick jag besök av min fina vän Stina. Där kan vi snacka om en ambitiös kvinna med 100 järn i elden. Förutom att arbeta heltid som lärare driver hon företaget TRÄNA NÄRA tillsammans med sin syster Linda. Tanken med deras företag är att man ska kunna träna även om man inte bor i stan. Hon håller tillsammans med sina instruktörer, som hon själv utbildat, youga, aerobic och afrodansklasser i bygdegårdar utanför Uppsala - hon är även instruktör på ACTIC, läser en magisterexamen och numera även gravid. Hon och Anders ska ha barn i november. Den som skyller på att inte hinna med träning kan ta ett snacka med Stina... `))

...jag med vännerna Stina och Linda... :)

På kvällspasset piskades utsida och baksidaaxlar. Det hela avrundades med 8 min i axelvevmaskinen...vet inte om maskinen har något namn men man sitter och "typ" vevar med armarna - cyklar med armarna `))
Hoppade kvällscykling för att vila bena inför morgondagens benpass.

Nu blir det soffan och intag av dagens sista kcal i form av "fluff"...

Ha en underbar torsdagkväll..

Höres // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar