lördag 17 december 2011

...kroppen är som en inställd klocka...

Slår inte fel att när man har sovmorgon vaknar man tidigare än tidigast!! Min kropp verkar tro att den är en väckarklocka som oavsett dag ska vakna 05.35...

Trots att jag inte ställt någon kl de senaste dagarna har jag punktligt slagit upp ögonen kring 05.30. I veckorna har det inte gjort något då gymet öppnar kl 06.00 och jag kan kliva upp och köra morgonpass men en lördag när jag bestämt mig för att ta sovmorgon och gymet inte öppnar förrän kl 08.00 känns det rätt surt att vakna pigg 05.35!!

Planen var att idag åka till ACTIC för ett spinningpass 09.30 men efter att legat och vridit och vänt i sängen utan att lyckas somna om bestämde jag mig för att riva av ett axelpass på SATS innan spinngen. SATS öppnar 08.00 och ACTIC 09.00 därav pendlandet mellan gymen. Tur man har tillgång till flera anläggningar :)

Inte många själar på SATS tidig lördag så det blev ett riktigt bra och fokuserat axelpass. Började med militärpressar i smithen som jag ss med drag med z-stång upp mot hakan, följt av flyes. Här körde jag enarmsflyes i dropset, börja på 10 kg och droppa ner till 6 kg. Avslutade passet i axelpressen där jag också körde dropset.

Lagom mör i axlar var det dags för spinningklassen. Så snabbt iväg till ACTIC och en 55.a spinning....bättre start på lördagen kan man inte få!!

Sen blev det ändrade planer i dagens agenda så resten av förmiddagen/dagen har ägnats åt städ & röj. Har "bara" dammsugningen kvar sen skiner lägenheten finare än på länge :)
Dags att göra det sista sen ska jag njuta av helgen & morgondagens 4:e advent där fika med fina Karin är inbokad.

Ta hand om dig & trevlig helg...

Höres snart igen // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar