måndag 12 december 2011

..och fortsätter...

Ja,,,som jag skrev i tidigare inlägg var resan inte slut i o m att SM var över. Nu hade Carina kvalat till NM och det skulle fortsätta dietas, skulle hon dieta skulle vi andra sympati dietat med henne ett par veckor till. Under den perioden hanns det med en träningshelg till upp till Sundsvall med allt vad det innebar - PW uppför de sk "kullarna".

Hon åkte till NM och kom hem med ett GULD vilket betydde att nu skulle hon på VM...och gissa vad det betydde?? EXAKT nu skulle vi sympati deffa till sista helgen i nov. Med den bomben släppte hon även att hon hade en ny  plan nämligen att jag skulle upp på Lucia när jag ändå deffade. Så sagt och gjort. Nu blev det plötsligt tävlingsdeff och inte bara sympatideff för min del. Den 3/12 var det då dags för årets stora helg FF och Luciapokalen i Göteborg.

...vilar inför först ronden...

..jag och fina Anna som kom två långa klassen..


...laddar med riskakor och vitargoklet...jammi `)

...pumpar lite tryck i biccarna...

...livet backstage...

....förbedöming...

...jag igen,,,förbedömning...

...och en annan vinkel...fortfarande förbedömning...

...särbedömning,,jag Alexandra och Anna..

...från förbedömningen..jag längst till vänster..

...delar av linen, 32 tjejer sammanlagt i klassen..
...övar in pose inför finalen...

...sista pepptalk inan final av muskeldonnan Eva...

...finalrond...

....baksidan finalrond...


....det blev en silvermedalj trots samma slutpoäng som 1:an och flest domarettor i protokollen...snurpligt :(

...men inga sura miner...god middag i trevligt sällskap på banketten...TACK Alex för biljetten `)

...vackra Carina med Seth...

...la liga...<3
...jag och Snygg Micke...

..omgiven av två GULD damer..

...min älskade vän, mentor och coach...LOVE YOU..

...och äntligen på söndagen blev det dags för den omtalade räkmackan,,,jag hann med en medan andra, läs Carina hann med FYRA st under FF helgen....


Med den helgen var vi alla i mål och årets tävlingssäsong över. För min del slutade det alltså med en silvermedalj trots att jag och ettan hamnade på samma slutpoäng där jag hade fler domarettor i protokollen. Har i efterhand fått svaret att finalronden väger tyngst om två tävlanden hamnar på samma slutpoäng så jag får säga GRATTIS till Anna som den här gången drog det längsta strået.Jag är jätte nöjd med min prestation och den form jag lyckades komma i med tanke på att jag två veckor innan tävlingsdagen var beredd att slänga in handduken då jag kände att kroppen inte ville det jag ville. Tur att jag har Carina som kan driva ur hjärnspökena ur skallen på mig och litat på mig.

Var på en trevlig utflykt i fredags men den kan jag inte skriva om idag...återkommer om det senare (+_~)

Nu ska jag njuta av lucia som firas av våra söta treor på skolan imorgon, fjärdeadvent på söndag och sen ett jullov med allt det har att bjuda på. Har en liten träningsresa inbokad men den återkommer jag ockås om när det är dags.

Nu ligger jag i fas kalendermässigt och ska försöka hålla bloggen vid liv utan allt för långa avbrott....

Lämna gärna en kommentar eller om du undrar något våga ställ din fråga - som jag säger till mina elever finns inga dumma frågor det är dumt att inte ställa frågor om man har några.

Höres // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar