onsdag 22 juni 2011

...fiiii f¤¤¤n vad skönt....

....att känna riktig pump i bena...Vågade mig på bensparken idag om än väldigt lätt men shiiit vilken pump!!

Har blivit mycket cykel senaste dagarna så jag bestämde jag mig för att våga mig på bensparken och lite tryck i benmusklerna som håller på att försvinna pga all cykling `)). Var inställd på att köra LÄTT!! Och var mentalt förberedd på att inte bli besviken om det inte skulle gå pga  magen. Så gissa om jag kände lycka när det kändes bra att köra?!
Blev 5 set på ynka 15 kg men desto fler rep,,,uppemot 40 rep,,,körde 20 rep vila några sek sen 5 till vila 5 sek sen några till...och så höll jag på till varje cell i benet sved....

Är som jag tidigare skrivit skolad av den Bästa av dem bästa = Carina Isaksson, där jag lärt mig att vila är överskattat så i stället för vila blev det högreppare på baksida lår. Körde samma visa där...lätt vikt 25-30 rep. Avrundade mitt sk benpass med 2 set sittande vader innan jag satte mig på cykeln....blev "bara" 50 min men med ben som kändes rätt möra. Vem har sagt att man måste köra tungt för att få respons på träning?!
Den Bästa av dem bästa,,,min underbar vän & coach Carina,,,har lärt mig allt jag kan gällande kost & träning. Bild från finalen Luciapokalen -10.




Nog om dagens benpass...ska ta mig ner på stan och hitta något somrigt att ha på mig inför midsommarhelgen....

Hur spenderar du din onsdag? 

Höres // S                                                                        

2 kommentarer:

  1. Hoppas du hitta något fint!! Själv så vet jag inte alls va jag ska ha på mig då jag varit sjuk å inte hunnit iväg och köpt nå sommarfint..men he lös se;)

    Ha en fin dag
    Kramar jossan

    SvaraRadera
  2. Hej fina du...
    Det blidde inget i klädesväg...kom istället hem med en kasse mat & ett par nya skor, för skor kan man ju aldrig få för många av. Dessvärre kommer jag inte kunna ha skorna imorgon för regnet bokstavligt öser ner här i "mellan Sverige". Får bli BetterBodies kläder ett säkert kort som alltid går hem `))
    Krya på dig & ha en underbar midsommar med lilla familjen.

    **kram**

    SvaraRadera