onsdag 15 juni 2011

...studiedag med "nya bibeln", avtackningsfest & klassrumsflytt...

...här har vi den "nya Bibeln" för oss alla som arbetar inom skolvärlden....den nya läroplanen Lgr11...sommarlektyr `))
                                                                ...sommarläsning Lgr11.....

Nu har vi tackat av vår rektor "Marre" som gått i pension efter 40 år på skolan med en överraskningsfest. Klädkoden var tofsar i håret och rött läppstift, något hon burit i alla år. Hon blev minst sagt överraskad när hon klev in i matsalen och såg näst intill all personal på plats med håret uppsatt i två tofsar och rött läppstift....
 En trevlig tillställning med arbetskamrateran...där det bjöds på bubbel, mat, underhållning & efterrätter...            
                                                    .....fördrinken var bubbel... 
   ....alla var iklädda två tofsar & läppstift...dem som inte harde hår så det räcker fixade peruk `)

                                                           .....mat, mat, mat....
                                               ....underhållning på hög nivå....
                                                              .....här av Kerstin & Eva....
                              ....ingen fest utan efterrätt....cheescake, kladdkaka, bär & grädde....
  .....var ju bara tvungen att smaka på båda sorterna, men hoppade grädden... `))

Idag gör jag sista arbetsdagen innan semestern. Det blir en 1/2 dag då jag ska städa ut det som är kvar efter mig i mitt klassrum. Får en ny klass till hösten, en åk 4, vilket betyder att jag ska byta skolgård och klassrum. Blir sen en tripp till Enköping och ett besök på lasarettet där för en mindre operation av mitt navelbråck.

Njut av dagen och uppskatta dina nära & kära...

Hörs // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar