lördag 11 juni 2011

....skolavslutning, studentskiva och kvalitétid med nära & kära...

...har inte gått under jorden eller lagt ner bloggandet men tiden har inte riktigt räckt till att sätta mig ner och skriva...varit mycket de senaste dagarna men inget jag klagar över..bara trevligheter :)

Onsdagen bjöd på fin avslutningslunch för våra avgångselever, torsdagen bara rann iväg och igår fredag hade vi avslutning på skolan. Stämningsfullt och fint i kyrkan med alla elever, massa föräldrar och syskon. Kan inte sätta ord på det men det är en speciell känsla att sitta i kyrkan och sjunga "Den blomster tid nu kommer..." med avgångselver....just den här klassen har satt sina spår lite xtra...från att ha varit en riktig stökig klass som jag tog över i åk 4 har dem mognat och blivit ett härligt gäng som jag nu lämnat mot fortsatta studier i högre stadier,,,,mina små huliganer som jag kallat dem. Fick en fin present av en av tjejerna, tror hon syftar till klassen med texten på muggen ;))
Efter avslutningscermonin hade vi avslutningslunch för personalen och flera ur personalen tackades av. En del går i pension, andra blir omplacerade pga flytt av verksamhet eller övertalighet... aldrig trevlig när kollegor slutar :(

Nu går vi inte på semester än för att eleverna har tagit sommarlov..vi jobbar ett par dar till i nästa vecka så vi hinner ses och ta ordentligt farväl. Jag lämnade lunchen något tidigare än många andra för att dra vidare till nästa event...

...Västerås och familjen där min storebrors son David tog studenten...missade tyvärr hans utspring men hann lagom hem till uppdukat grillbuffé med massa mat och goda efterrätter...wiihii
....först lite proteiner....
...sen på efterrätterna...
...dessa små bakverk är gudomligt goda...
.....chokladrutor går alltid hem...
....varva med lite nyttigheter...
...för att sen ge sig på nästa gosak... `))
...och så klart ingen studentskiva utan studenttårta...:)
....Västerås bjöd på fantasiskt väder så festen fortsatte långt in på småtimmarna...

Lördagen startade jag upp med en 12 km joggingtur + 3 km PW i Rocklundaskogen. Älskar den skogen och spåren där, har gått otaliga mil i dem spåren med fina vännen Carina under tidigare deffperioder :)

 Västerås bjöd även idag på ljuvligt sommarväder därför kändes det helt ok att tillbringa lite längre tid ute i skogen. Lunch var inplanerad med underbara vännerna Carina & Petra på favorit stället. 
....mina underbara vänner & coacer... :))

 Tyvärr blev det lite omjusteringar i tiden vilket gjorde att Petra inte kunde vara med på lunchen istället blev det en mysig lucnh med Carina & Alex
....två av dem mest godhjärtade människorna jag känner....

Vi hann även med ett besök till  Tullhuset där Carina visade sin nya LPG-salong. Fantastisk lokal och en butik med sååå mycket fint. Tur det inte fanns någon tid för shopping.
....utsikt mot vattnet från Carinas arbetsplats...

 Skulle hinna med en sväng tillbaka till mina kära föräldrar innen hemresa mot Uppsala. En intensiv helg med massa trevligheter som inte är slut än. Söndagen kommer mer gå träningens tecken. Tänkte starta upp dagen med ett ryggpass på SATS för att sen åka in till ACTIC centralbadet för att köra ett spinn 75 som jag lovat vicka för Kajsa. Måste erkänna att jag är lite ego och hoppas på regn imorgon så att många vill komma in och cykla (*_~)

Har du inget för dig är du välkommen att vara med 11.30...som vanligt lovar jag full ös & bra musik. 

Hörs imorron // S                                                                        




1 kommentar:

  1. Thanks for this great share. This site is a fantastic resource. Keep up the great work here at Sprint Connection! Many thanks.

    Studentskiva

    SvaraRadera