tisdag 21 juni 2011

...sakta men säkert...

...är jag med i matchen igen...det går fortfarande inte att "gymma" men cardio på cykel går fint. Ställde mig på vågen igår och precis som jag gissade visade den rekord 55+, 55,6 för att vara exakt.

Smygstartade dieten igår och då det inte går att styrketräna fick det bli cardio för hela slanten, TVÅ cykelpass á 75 min blev det. Ren tortyr att inte kunna träna så det kändes rätt skönt att få trampa och svettas ur.

Idag har jag "känt" på hantlarna, pumpade ur biceps och bröst...kärlek :)
Även om det blev "flugvikt" på hantlar kändes det bra. Kompenserade vikten med många reps. Det blev 2 x 40 på 10kg hantlar på biceps & för bröst blev det 2 x 30 liggande press i smithen med 5kg på varje sida....riktigt bra pump....avrundade gymbesökte med 60 min på cykeln.


Dags för lunch, om än något sen....men vad gör det jag har ju faktist semester och den s k morgonträningen inföll inte riktigt på morgonen.

.....kyckling, sallad, tomat, gurka & avocado....lägger till 2 riskakor som inte kom med på bild :))

Normalt sett har jag spinningpass tisdag kvällar på ACTIC Boländerna men har "vickat" bort mitt pass idag. Det går inte riktigt att stå och cykla, svårt att peppa kunderna att stå när jag själv sitter ner och trampar....har fått känna på hur mycket magen jobbar under ett spinningpass. Sjukt tryck i magen framför allt när man står och trampar. Eftersom jag inte kan hålla pass själv tänkte jag ta mig ner till ACTIC centalbadet och cykla med Maria.  Japp det ska bli ett cardiopass till idag :))
Maria är suverän på att peppa & har grymt bara musik så där kan jag sitta ner och trampa till bra musik & man tar alltid i lite mer när någon peppar på.....Trampar snabbare = intervallträning.....

Går ut hårt första veckan och hoppas att vikten ligger närmare 54 till på fredag, även om det är mycket vätska & slagg som lämnar kroppen :)

Nog om mig...Vad tränar du idag, för du ska väl träna??

Höres // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar