torsdag 23 juni 2011

...som julafton en gång i månaden...

...när den bästa av tidskrifterna landar i brevlådan... :))

Då det kändes OK att köra ben igår bestämde jag mig för att göra ett försök och pumpa igenom överkroppen idag. Med inställning om att INTE bli besviken ifall det inte skulle gå att köra trotsade jag ösregnet och trampade den korta sträckan till SATS för att göra ett försök. Målet var att pumpa genom triceps, bröst & axlar.

Började försiktigt med dips varvat med peckdeck & axelpress i maskin...bra tryck från första rep och inga känningar i magen så det var bara att köra på om än med lätta vikter. Gick över förväntan och av bara farten "råka" det bli några övningar på biceps också....

Inget ont som inte har något gott med sig...den ofrivilliga vilan gav sjukt bra pump i små musklerna när dem väl fick jobba igen. Det blev x antal set på varje muskelgrupp med lätta vikter och bra många reps. Nästa vecka är jag nog tillbaka "på riktigt" på mina vanliga vikter...LÄNGTAR.

Ingen cykling efter styrkepasset då planen är att köra spinning ikväll...så i ösregnet trampade jag hem igen och väl hemma möts jag av den här innanför dörren...
...den bästa av tidskrifter...GRATTIS Alex du har gjort det igen... `))

Plötsligt gör det inget att regnet slår som spön i backen och att jag igår inte kom hem med något somrigt, mer än ett par skor, till morgondagens midsommarfirande. Nu blir det bädda ner mig i soffan med nya nr av Body :)
Det kommer med all sannolikhet att fortsätta regna i "mellan Sverige" imorgon så regnställ & gummistövlar kommer vara det ända rätta. Skorna får göra alla dem andra paren sällskap i garderoben....      


...få se när vädergudarna ger tillfälle att använda nya skorna...tills dess står dem fint i garderoben..:)


Nu väntar soffan, kaffet & senaste nr av BODY....

Hörs snart igen // S :)
                        

1 kommentar: