måndag 6 juni 2011

...fem härligt intensiva dagar i London...

...överlevde 4 övernattningar i London :))

Vi har haft 5 fantasiska dagar med sightsing, shopping, god mat, trevligt resesällskap och som pricken över i:et KANON väder. London är just inte känt för sol & värme men vi lyckades pricka rätt, strålande sol alla dagar. Åkte med tre Londonveteraner så jag har sett och upplevt hela London,,,gissses vad vi har gått,,,,fina parker, kulturella platser, muséer och så shopping. Ett skomecka för alla high heels älskare,,,tyvärr fick jag inte med mig några hem. När jag väl bestämde mig för två par fanns dem inte kvar i min storlek och det var försent att börja jaga nya :(                                                                                                                                                                                                                       
                                                         
                                                      ......inga skor härifrån...men handla lite annat smått & gott `))...
       
Ett minus var saknaden efter ett gym. Första morgonen var jag ute och gick en PW på dryga timman, övriga dagar blev det rätt mycket promenader men i lugnare tempo. Gick i stort sett från 09.30 - 22.00 med korta pauser för fika, lunch och middag.

                                                               
                                                              ....morgonpromenad innan London vaknar....
                                                           .......fikapaus i en park någonstans i London....



                                                                  ...konst av den store Miro.....   

                                              .......trevliga caféer som bjöd på annat än fish and chip....
                                                                  
                                                               
     
                                        ....parker som bjöd på blommor i alla möjliga färger & former....

Idag har jag hunnit ta igen en del missad gymtid,,,började morgonen med en PW på dryga 90 min. Det har bjudits på underbar sommarväder i Uppsala idag så det var inte svårt att bestämma sig för att ta omvägar och förlänga sträckan.
Sen har det blivit ett riktigt bra biceps & tricepspass där jag även hann med att köra mage & vader mellan varven `))
Är normalt en soldyrkare som inte får mycket gjort när det är fint men har varit duktig och åkt och handlat ett bord +  två stolar till min balkong. Och inte bara det har även skruvat ihop bordet helt själv...det måste jag ge mig en xtra eloge för (*_ ~)
                          
                                                               
                                                                 ....balkongmöbler före montering.....                           
                                                               
                                                                ....balkongmöbler efter montering by Semiran :)....
 

Imorgon är det tillbaka till jobbet för en sista vecka med mina elever...lämnar dem på fredag då de ska vidare till högre stadier. Veckan kommer gå med en rasande fart då det inte är många lektioner, mest rensning av klassrum och hinna göra färdigt det som påbörjats.
Nu är det inte långt kvar till sommarlov och semester...wiihiiii =)

Kvällen börjar lida mot sitt slut...ska sjunka ner i soffan med min efterlängtade "FLUFF"....som sagt Borta bra men hemma bäst.... :)

P.s har försökt ladda ner bilder men det vill inte riktigt....gör ett nytt försök att ladda ner imorgon, magen vill ha fluff nu..d.s

Hörs imorgon // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar