tisdag 31 maj 2011

...mycket på G nu...

Startade veckan med ett tempofullt spinnigpass och det känns som dagarna har flytit i samma tempo...

Gårdagen bjöd förutom det tidiga spinningpasset och undervisning på arbete med den nya läroplanen och ett överlämnandemöte med lärarna som ska "ta över" mina elever. Hann även med en snabb sväng förbi gymet och piskade bröst & biceps. Dem snabba effektiva passen ger väldigt bra tryck och pump...hann med 4 övningar på vardera muskelgrupp på dryga 1/2 timman - super!

Dagen idag har gått i samma tempo...blev ingen morgonträning eftersom jag skulle springa milen på blodomloppet. Däremot gick arbetsdagen i ett rasande tempo...eleverna känner av att det närmar sig terminsslut och många är oroligare än vanligt...gäller att hålla ångan uppe in i det sista...

Skulle efter jobbet hinna med att besikta min pärla - den klararde "hälsokontrollen" utan anmärkningar så det är bara att tuta & köra. Tur det för jag ska "hem" till Västerås nästa helg för studentfirande och till Norrköping för student- och examenfirande helgen därpå.

Som jag skrev tidigare var planen för dagens träning 10 km löpning, men då starten inte
gick förrän 18.30 hann jag med ett axelpass på gymet. Det blev ett axelpass med bra tryck så med skön pump i axlarna gav mig iväg till studenternas för att trängas med 10700 motionärer inför starten av årets blodomlopp.                                    





         ...allt under timman var  bonus..

                                                                                                    ....banan och min tid...är nöjd =)

                                 ...uppvärmning innan milen, själv står jag på läktaren och fotar.. =)

                                                             ...i väntan på startskottet...



                 

                                            ....kollegorna avnjuter picnickasse som ICA bjöd på.....

...våra magistrar var också med... :))

Imorgon är det fotbollsturnering för eleverna i åk 5-7...jag är visst coach för det blå-laget = vinnar laget :))
Sen väntar långledighet, tors-måndag. Jag drar iväg till London med tre kollegor imorgon kväll och är hemma igen söndag kväll. Känns lite jobbigt att vara borta så länge, är alldeles för hemkär för att sova borta mer än 2-3 dygn så det blir en utmaning :))

Önskar dig en skön kväll och fortsatt trevlig vecka...hörs igen på söndag kväll :)) // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar