onsdag 18 maj 2011

..inte bara undervisande lärare...

...försöker dela med mig av mina kunskaper även utanför skolan `))

Har förmånen att arbeta med en mycket kompetent person som parallellt med läraryrket gett ut läromedel i svenska samt är redaktör för tidskriften "VÅR SKOLA". Christina Hansson som kollegan heter har vid två tillfällen uppmuntrat mig att skriva temanr till tidningen. Senaste nr som kom ut i månaden fick temat KROPP & HÄLSA och ingen mindre än jag var den som författat nr... :))

Ett stort TACK till kollegan Per som illustrerade bilderna & till dig Christina som tror på mig... :))

Nr vänder sig till barn & ungdomar skolår 4-6 och innehåller såväl teoretiska som praktiska övningar...

I häftet ges fakta och uppgifter för att eleverna ska bli medvetna om de val de kan göra för att må bättre, fokus ligger på vad kroppen behöver för att må bra.

                              RÄTT STOLT ÖVER MITT UTGIVNA NUMMER... (^_^)

   Delar ur tidskriften.....


Teori blandat med pratktiska uppgifter & spel....
.....varför man inte ska bruka tobak & alkohol....
   
.....mer teori med tillhörande uppgifter.....

Arbetar du med barn & ungdomar i skolår 4-6 och vill beställa Hälsonumret till din skola/klass vänd dig till:
Vår skola förlag
08/541 301 60  fax 08/541 306 90  eller maila: info@varskola.se

Hälsa från Semiran, som författat nr, kanske du kan få lite rabatt `))

Imorgon ska jag sätta mig i skolbänken igen....KEMIkurs hela dagen,,,huua hur ska det gå att sitta still & lyssna när man själv är van att hålla låda hela dagarna??

Sköt om dig & va rädd om dina nära // S

1 kommentar:

  1. Kul att du tagit in ditt stora tränings intresse i skola och skapat ett material till barn och ungdom. Tror verkligen att det behövs. Kan du översätta tii engelska också. Här har dom så lite kunskap om vad dom stoppar i sig att det är skrämmande. Om du ska kunna äta vettigt är det organiskt och lusläsa alla innehålls förteckningar som gäller. Har aldrig sett så mycket skräp i kundvagnarna. Mat är billigt, men det finns ingen näring kvar. Det är mycket höga krav på mat i Sverige och det ska vi vara glada för. I skolan äter barnen pizza och burgare nästan varje dag. Plus alla kakor och chips som dom stoppar i sig efter lunchen. Filip och Alicia börjar tröttna, så imorse ville dom ha med sig tonfisk smörgåsar och grönt som omväxling. Bra jobbat Semiran, mycket imponerad.

    SvaraRadera