fredag 13 maj 2011

fredag 13:e & bonuspass

Fredag den 13:e fick gå helt i träningens tecken....dem uteblivna morgoncardiopassen har med gott samvete jobbats in...

Morgonen började 05.30 med en kopp ZOÉGAS, proteindrink och lite valnötter. Hade för några veckor sen lovat Anton att vicka hans morgonspinning den här fredan...
Vet att morgonpassen på ACTIC är populära så jag såg fram emot att köra,,
Den tidiga morgonen, 06.35, möttes jag av ett glatt gäng cyklister.  Passet var fullsatt. Då kan det inte bli annat än SUPER....vilken energi vilken kick :))

Nöjd cyklade jag sen till jobbet, käka min frukost (en kopp kaffe, 4 kokta äggvitor, 2 riskakor, 1 knäcke, 1/2 avocado istället för smör och VALNÖTTER).
På fredagar har mina små huliganer idrott första lektionen på schemat så jag kan ta det lite lugnt på morgonen.

Förövrigt har det varit en lugn dag på jobbet. Inte undervisat mycket själv idag, observation av kandidats lektion, examination av kandidat 1, samtal mellan mig kandidat 1 och lärare från högskolan, kandidat 2 hållerl lektion, en lektion kvar som jag får hålla.
Hann med 2 utvecklingssamtal innan jag tog helg... :)

Kände mig full av energi och visste att Maria, en super duktig instruktör, skulle hålla 17.30 passet så jag bestämde mig för att åka ner till ACTIC igen...hann med ett effektivt ryggpass på 15 min innan spinningen. Det blev 2 övningar i ss = 10 set.

Med facit i hand kan jag säga att fredag den 13:e blev en helt OK dag....nöjdare än vanligt intar jag soffan med ytterligare en kopp ZOÉGAS och favvo FLUFFEN :))

Hoppas din fredag 13.e varit till lika stor belåtenhet....fortsatt trevlig kväll.

På återseende // S

2 kommentarer:

  1. Vad är det för "fluff" du gottar dig i? :-)

    SvaraRadera
  2. Vesna...ska fota och skriva ner receptet nästa gång jag gör det. Proteinbomb som smakar "typ" glass :))
    Fixar det imorgon.

    Ha en mysig fredagkväll **kram**

    SvaraRadera