onsdag 11 maj 2011

Aktiv vila = endorfinkick ;))

Efter en arbetsdag med morgonmöte, undervisning, handledning av 2 lärarstudenter och utvecklingssamtal bestämde jag mig för en dag med aktiv vila. Dvs hoppa gymet och "bara" köra mitt spinningpass, håller 2pass/v.

Det blev en kopp kaffe i em solen på balkongen och mental laddning inför passet. Vet aldrig hur många som kommer in och cyklar när solen skiner men även idag var dem där mina underbara "cykelgäster".
18 personer på plats när passet startade kl 17.00....

Efter att ha tyckt synd om mig då jag visste att mina fina vänner Petra & Cissi skulle sammanstrålas i Sthlm för att umgås och jag inte kunde va med pga pass....var det med en positiv känsla som jag lämnade ACTIC...
shit vilken ego kick man får när man hållt en klass där samtliga cyklister flåsar och bokstavligt simmar i svett vid passet avslut...NÖJD trampade jag hemåt och solen värmde fortfarande rätt behagligt.

Då jag hade bestämt att spinningpasset skulle räcka som dagens träning böt jag cykel mot bil och rullade mot Kvantum för att handla...idag igen `)

Har en last som jag försöker intala mig är nyttig....
Valnötter & paranötter får inte ta slut hemma och eftersom jag hade ätit dem sista till frukost fanns det inget annat att göra än åka och handla. Ingen bra start på dan om jag inte får mina valnötter till frukost.


En av eller kanske ska skriva två av mina laster, val- & paranötter, fina fetter :))

Landat nu i soffan med en kopp kaffe och xx antal nötter. Gäller att inte tugga i sig för många, går av bara farten, måste ha några kvar till fredag då jag inte hinner åka och handla igen förrän på lör.

Imorgon är det torsdag = ingen spinning. Ett efterlängtat benpass står på schemat...
Nu ska det byggas ben :))

Önskar DIG en underbar kväll & fin torsdag // S

2 kommentarer:

  1. Nötter är farligt gott!
    Ett tips om du inte har tid att handla.
    www.mataffaren.se
    Finns även i Uppsala. :-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha tack för den Vesna... :))
    Ytterligare en webbutik att trycka hem varor från.

    Ha det bäst **kram** // S

    SvaraRadera