tisdag 24 maj 2011

...terminens sista 75:a idag & kandidaternas sista dag imorgon...

...cyklade terminens sista 75:a idag, mer energi än vanligt och gruppen körde som att det var sista gången de skulle cykla. Det var inte många deltagare med på passet men shiiiit vilken energi det var i salen...det är egentligen en vecka kvar innan sommarschemat börjar men eftersom jag ska, försöka, springa blodomloppet nästa tisdag har jag "vickat" bort mitt pass :(( kan inte alltid få allt...tyvärr!

Hann med att piska lite rygg innan passet, ss två maskiner det blev totalt 8 set. Eftersom jag har spinning onsdagar också tänkte jag fortsätta ryggpasset innan klassen imorgon...kör då 2 övningar till, minst 10 set...

Förövrigt går hela morgondagen i träningens-tecken....vi har hel friluftsdag på skolan och det är friidrott som gäller för hela slanten...skoj när alla elever är ute och idrottar. Imorgon är det åk 5-9. Hoppas på bättre väder än de yngre, f-4, hade idag.

Förutom att det är friluftsdag gör mina två kandidater sin sista praktikdag imorgon. I sju veckor har dem följt mig och min klass så det är lite med blandade känslor som de slutar. Tråkigt att dem slutar samtidigt som det känns rätt bra att få undervisa mer själv de sista dagarna som är kvar av terminen, för det är faktist inte många "riktiga" skoldagar kvar.....snart sommarlov :))

Nu önskar jag dig en go´natt för jag ska bums i säng....en lång dag imorgon då jag förutom jobb & träning är bjuden på knytis med min nya klass som jag ska ha till hösten....28 nioåringar som tämjas ;))

Natti // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar