måndag 23 maj 2011

....rivstart på veckan & grymt armpass med inspiration ur artikel i nya BODY...

....gårdagens aktiva vila gav energi som chocka mig själv imorse när jag 06.01 var klarvaken...
Studsade upp slog på kaffebryggan och bestämde mig för att trotsa regnet, som föll ner över Uppsala, och cykla ner till ACTIC för att vara med på Fridas spinningpass...ett grymt pass med högt tempo... :))

Ett "studiebesök" stod på förmiddagnes schema. Platsen var Linnéträdgården och temat var kärlek, "Kärlekens kemi". Tänk så pinsamt det kan vara att lyssna till hur blommor förökar sig när man är 11-12 år (^_^)....ha ha.. ni skulle sett ungarnas miner när vi guidades genom trädgården och fick titta närmare på ståndare & pistiller....när föresläsningen sen handlade om vad som händer när man blir kär och vad dofter har för betydelse för kärlek gjorde det hela inte lättare för dem små liven...så mycket fnitter `))

Efter en lång arbetsdag var jag inställd på att kör CrossCamp med grabbarna på ACTIC men som jag sagt tidigare....det blir inte alltid som man tänkt sig....

För när jag kom hem hade nya nr av BODY kommit = lycka :)
Bryggde kaffe gjorde ordning "mellis" och tänkte att jag snabbt skulle bläddra i tidningen innan crosscamp-passet men fastnade vid artikeln om armträning....vips så hade jag missat tiden för passet & mentalt laddat för ett armpass...
Den bästa av tidskrifter....TACK Alex!!
                                                                 
                                             Motiavtionskälla nr 1 !!
                                                                              
Så nöjd sitter jag nu med grymt tryck i både biceps & triceps och är inte det minsta ledsen över att jag missade CC...

Vad har du tränat idag?!   För du har väl tränat? `))

Hörs snart // S

1 kommentar:

  1. Skulle bli en renodlad PW men slutade i intervall träning. Nöjd. :-)

    SvaraRadera