onsdag 25 maj 2011

...en bra dag som slutade med mat från världens alla hörn...

...en perfekt friluftsdag med så där lagom mycket sol, glada elever och trevlig stämning från start till slut är facit på dagens arbetsdag....är lyckligt lottad med att ha två arbetsplatser....så från ena arbetsplatsen vidare till nästa, ACTIC, för att hålla ett spinningpass....

Älskar mina spinningklasser som ger omätbara endorfinkickar...idag strulade micken men det verkade inte påverka gänget som cyklade...vilken energi!!!
Efter passet blev det en snabb dusch för att ta mig tillbaka till arbetsplats 1, Kvarngärdesskolan.

Lämnar en klass om tre veckor och tar över en ny kull små huliganer till hösten...dessa små liv hade avslutningsknytis med sin nuvarande fröken och hade bjudit in mig också. Hade sagt att jag skulle bli något sen så när jag flåsande rusade in i klassrummet möttes jag inte bara av en massa folk utan även av ljuvliga dofter...

Förutom mina blivande elever med föräldrar och syskon möttes jag av en buffé uppdukad med mat från världens alla hörn. FANTASTISKA RÄTTER och ljuvliga smaker.... med det trevliga bemötandet och välkomnande av alla känns det OK att lämna mina "små huliganer" för att ta över ett nytt gäng till hösten.

Det mest fantastiska med vår skola är just att vi har elever från världens alla hörn. Tanken slår mig många gånger när jag blickar ut över min klass - hela världen i ett klassrum!!

Det bjöds på buffé med mat från världens alla hörn....

                                           ...och lika mycket efterrätter...

Har under kvällen även hunnit med att tvätta veckans träningskläder...ska nu ner till tvättstugan och hämta upp dem så jag har något att träna i imorgon...på morgondagens träningsschema står BEN!!

Det blir en tidig kväll så säger även go´natt nu....

Hörs // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar