söndag 22 maj 2011

...I did it + liiite till...

....det slog mig igår att det är knappt 1 vecka kvar till jag ska springa blodomloppet här i Uppsala...Vi är ett 30 tal på jobbet som anmält sig. De flesta, alla utan jag, har anmält sig till jogga/gå 5 km. Varför springa 5 när man kan springa 10km??

Vad är det man säger...är knoppen dum får kroppen lida...

Tävlingsmänniska som man är ska man självklart anmäla sig till det mest krävande och utan att egentligen tänka efter stod mitt namn på anmälningslistan för 10 km...och att jag sen dessutom har sagt att det ska bli under 60 min gör inte situationen lättare...uhh hur tänkte jag??

Hög tid att börja träna långdistans jogging...
Därav tänkte jag att min aktiva vilodag skulle starta upp med en joggingrunda på 10km. Målet var att jogga 10 km UTAN att stanna eller gå. Ovasett tempo fick jag alltså INTE sakta ner så mycket att det blev promenad....
Har sagt det förr säger det igen...med envishet och tjurskallighet kommer man långt...
Joggade inte bara 10 km......det blev liiite till..

10.85 km på 1h 6min 55 s och stannade inte en enda gång trots TUNGA BEN och stundvis kraftig motvind....så kanske kanske kan jag om en vecka göra milen under timman :))

Det bästa med ett bra träningspass är att få fylla på med energi efteråt....snabba kolhydrater i form av riskakor & proteinbomb toppad med valnötter.... :)) Du hittar recept i tidigare inlägg, bara att skrolla ner :)

  Favvo fluffen här mixad med Fairing Complete 3 & toppad med valnötter... :))

1 kommentar: