onsdag 29 juni 2011

...sjukt bra benpass, trevligt sällskap, god mat, shopping och med lite vilja även....

....ett tufft spinningpass. Ja det är vad dagen har bjudit på. :) Startade upp dagen "rätt" tidigt med ett grymt benpass på SATS. Hade ett nytt träningsupplägg där jag körde enligt Rest-Pause metoden, se artikel ur Body nr 318/01-11.

Uppsala bjöd på strålande sol från klarblå himmel så det var med lätta tramptag, trots ben som gelé efter styrkepasset, jag rullade ner mot stan och min lunchdate med FFT-vännerna Margit & Stina på en stans favortiställen Café Unico.

...redo att gå ut i solen & göra stan `))


...lunchen bestod till stor del av proteiner, laddning efter förmiddagens benpass..:)


 ...FFT-gänget... :))



Vi hann även med lite shopping,där vi tyckte vi tjänade pengar. Alla tre "fyndade" kläder på rean. För min del blev det två fina BetterBodies linnen som var på halvapriset - japp jag tjäna en hel del :)

....mina nya BetterBodies linnen... :)

Efter vår lilla shoppingrunda bar det av hemåt....solen gassade fortfarande från klarblå himmel så jag tänkte jag skulle njuta lita av den på balkongen....men det höll inte länge. Från att ha varit en soldyrkare kan man säga att jag blivit raka motsatsen nu...
Visserligen var det VÄLDIGT VARMT på min balkong. Termometern visade på 43,8 grader. Galet varmt. Detta trots att jag bor högts upp utan skydd = ingen lä precis.
...temperaturen på min balkong kl 16.55...GALET VARMT!!





Så jag bestämde mig för att trotsa värmen & träningvärken i benen och sticka iväg till ACTIC och köra ett spinningpass, dagens bästa beslut. Det blev ett bra pass med mycket backcykling - extra pump i mina redan tränade ben. Kändes riktigt riktigt bra att efter passet lugnt trampa hemåt i något svalare temperatur och landa i soffan med en xtra stor portion FLUFF.

Nöjd med ännu en semesterdag utan några måsten...nu blir det slappa i soffan innan John Blund kommer på besök. Ser fram emot en ny dag med nyta utmaningar och träningspass imorgon...

Hörs igen...tills dess Ha det bäst // S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar